Пошуковий запит: (<.>A=Галатюк Ю$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Галатюк Ю. М. Діяльнісний механізм розвитку методологічної культури учнів у процесі навчання фізики [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк, М. Ю. Галатюк, Т. Ю. Галатюк // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 109. - С. 33-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_109_10
|
2. |
Галатюк Ю. М. Моделювання навчально-пізнавальної діяльності у процесі формування професійної компетентності майбутніх учителів фізики [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк, М. Ю. Галатюк // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. - 2013. - Вип. 19. - С. 147-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2013_19_53
|
3. |
Галатюк Ю. М. Творча та інформаційна функції навчання у контексті сучасної освітньої парадигми [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2014. - Вип. 8. - С. 18-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2014_8_8
|
4. |
Галатюк Ю. Діяльнісний підхід у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів фізики [Електронний ресурс] / Ю. Галатюк // Нова педагогічна думка. - 2014. - № 3. - С. 112-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_3_30 Розглянуто методологічні та технологічні аспекти формування професійної компетентності майбутніх учителів фізики. Представлено технологію розвитку професійного вміння моделювати навчальну діяльність у процесі навчання фізики.Рассмотрены методологические и технологические аспекты формирования профессиональной компетентности будущих учителей физики. Представлены технологии развития профессионального умения моделировать учебную деятельность в процессе обучения физике.The methodological and technological aspects of the formation of professional competence of future teachers of physics. It’s considered the technology development of professional skills to model learning activities in learning physics.
|
5. |
Галатюк Ю. М. Технологія формування творчого компонента професійної компетентності майбутнього учителя фізики [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. - 2014. - Вип. 20. - С. 190-193. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2014_20_64
|
6. |
Галатюк М. Проблема формування навчально-пізнавальної компетентності школярів у контексті реформування та вдосконалення природничої освіти [Електронний ресурс] / М. Галатюк, Ю. Галатюк // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. - 2010. - Вип. 90. - С. 56-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2010_90_18
|
7. |
Галатюк Ю. М. Розвиток методологічної культури у навчанні фізики засобами інформаційних технологій [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк, М. Ю. Галатюк, Т. Ю. Галатюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2014. - Вип. 48. - С. 25-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2014_48_7
|
8. |
Галатюк М. Проблемно-змістове забезпечення розвитку методологічної культури старшокласників у процесі вивчення природничих предметів [Електронний ресурс] / М. Галатюк, Т. Галатюк, Ю. Галатюк // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка] . Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2013. - Вип. 4(2). - С. 99-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2013_4(2)__27
|
9. |
Галатюк Ю. М. Особливості проектування творчої навчальної діяльності на основі методу спостереження [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2016. - Вип. 14. - С. 32-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2016_14_10
|
10. |
Галатюк Ю. М. Евристичне управління творчою навчально-пізнавальною діяльністю у процесі розв’язування фізичних задач [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. - 2015. - Вип. 21. - С. 18-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2015_21_8
|
11. |
Галатюк Т. Ю. Формування методологічної культури учнів у процесі розв’язування творчих фізичних задач [Електронний ресурс] / Т. Ю. Галатюк, Ю. М. Галатюк // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_10 Розглянуто проблему формування методологічної культури учнів у процесі навчання фізики. Показано, що методологічна культура є однією з ключових дидактичних категорій, яка визначає результативність природничої освіти. Одним із основних структурних компонентів методологічної культури є методологічні знання та пізнавальні уміння. Пізнавальні уміння в даному контексті - це методологічні знання в дії. Методологічні знання і пізнавальні уміння формуються та реалізуються через застосування відповідних методів і прийомів наукового пізнання та проявляються у виконанні відповідних розумових і практичних дій у процесі творчої навчально-пізнавальної діяльності. Механізмом формування методологічної культури учнів у навчанні фізики є процес розв'язування творчих пізнавальних задач. Зокрема мова йде про ознайомлення учнів із методами моделювання та аналогії у контексті формування методологічної культури. Розглянуто приклад застосування методів моделювання й аналогії у процесі розв'язування творчої пізнавальної задачі.
|
12. |
Галатюк Ю. М. Формування готовності майбутніх учителів фізики до творчої професійної діяльності [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі. - 2017. - Вип. 18. - С. 30-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_3_2017_18_8
|
13. |
Галатюк Ю. М. Формування готовності майбутніх учителів фізики до проектування та організації творчої навчально-пізнавальної діяльності [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2017. - Вип. 17. - С. 222-225. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2017_17_60
|
14. |
Галатюк Ю. М. Творча пізнавальна ситуація у контексті проектування та організації творчої навчальної діяльності [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк, М. Ю. Галатюк, Т. Ю. Галатюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2015. - Вип. 11. - С. 197-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2015_11_60
|
15. |
Галатюк Ю. Розвиток творчого компонента навчально-пізнавальної компетентності учнів на уроці фізики [Електронний ресурс] / Ю. Галатюк, М. Галатюк // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка] . Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - 2015. - Вип. 7(3). - С. 128-133. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nz_pmfm_2015_7(3)__23
|
16. |
Галатюк Ю. М. Творча навчально-пізнавальна діяльність у контексті розв’язування задач з механіки [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2017. - Вип. 57. - С. 44-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2017_57_8
|
17. |
Галатюк Т. Ю. Емпіричні методи наукового пізнання у формуванні методологічної культури учнів при навчанні фізики [Електронний ресурс] / Т. Ю. Галатюк, Ю. М. Галатюк // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_8 Розглянуто актуальну проблему формування методологічної культури учнів у процесі навчання фізики. Наголошується на важливості методологічної культури у контексті успішної соціальної адаптації випускника школи. Розкрито пріоритет творчої навчальної діяльності у формуванні методологічної культури. Методологічна культура є засобом і продуктом творчої навчально-пізнавальної діяльності (ТНПД). Саме у процесі ТНПД формується креативний компонент методологічної культури учня. Аналізуються психологічні та дидактичні аспекти застосування навчального спостереження у проектуванні та організації ТНПД. Акцентується увага на спорідненості навчального процесу з процесом наукового пізнання, спільній методологічній основі навчальної та наукової діяльності. Відповідно, навчальне спостереження є результатом трансформації емпіричного методу наукового пізнання у процес навчання фізики. Спостереження розглядається як метод наукового дослідження і є структурним елементом системи методологічних знань, які формуються у процесі навчання. Показано, що навчальне спостереження є ефективним засобом проектування та створення творчих ситуацій у навчанні фізики. Творча ситуація виникає і реалізується як прояв інтелектуальної (пізнавальної) ініціативи учня у процесі виконання дослідницького завдання. Розглядаються дидактичні засоби, які є проблемним забезпеченням та орієнтувальною основою навчальної діяльності, а також засобами опосередкованого управління навчальним спостереженням з боку учителя. Показано, що за допомогою навчального спостереження реалізується механізм перетворення репродуктивної діяльності у творчу. Для того, щоб спостереження виконувало вказану функції необхідно, щоб воно, як пізнавальне уміння, мало достатньо високий рівень сформованості. Для цього застосовуються узагальнені плани (плани-орієнтири), які є орієнтувальною основою навчально-пізнавальної діяльності.
|
18. |
Галатюк Ю. Формування методологічних знань у процесі вивчення природничих предметів в сучасній школі [Електронний ресурс] / Ю. Галатюк, Т. Галатюк // Молодь і ринок. - 2018. - № 9. - С. 66-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2018_9_14
|
19. |
Галатюк Ю. Методологічні знання у контексті природничої освіти в сучасній школі [Електронний ресурс] / Ю. Галатюк, Т. Галатюк // Освітологічний дискурс. - 2018. - № 3-4. - С. 139-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2018_3-4_14
|
20. |
Галатюк Ю. М. Проектування творчої навчальної діяльності з фізики у контексті формування методологічної культури учнів [Електронний ресурс] / Ю. М. Галатюк, Т. Ю. Галатюк, М. Ю. Галатюк // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 32-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_7 Процес навчання фізики в сучасній школі спрямований на розвиток ключових компетентностей учнів з метою їх успішної соціальної адаптації у майбутньому. У цьому контексті важливим є формування методологічної культури учня як динамічної інтегральної якості, яка відображає здатність успішно організовувати і здійснювати навчально-пізнавальну діяльність. Методологічна культура є засобом і продуктом навчальної діяльності. Тому актуальною є проблема системного залучення учнів до творчої навчальної діяльності, яка є повноцінним механізмом формування методологічної культури як цілісності. Творча навчальна діяльність є об'єктом педагогічного моделювання (проектування). Особливостям і засобам педагогічного проектування творчої навчальної діяльності у навчанні фізики присвячена дана стаття. Методологія дослідження грунтується на емпіричних і теоретичних методах. Це спостереження за навчальним процесом, системний аналіз наукових літературних джерел з психології та дидактики, педагогічне проектування, узагальнення власного педагогічного досвіду та результатів попередніх теоретичних досліджень. Запропоновано технологію педагогічного проектування творчої навчальної діяльності у процесі навчання фізики. Визначені цілі, мета, засоби, процедура відповідної педагогічної діяльності, продуктом якої є методична модель майбутнього реального керованого процесу виконання учнями творчого експериментального завдання. Засобами проектування є система типових творчих експериментальних завдань з відповідними структурно-логічними схемами їх виконання; система дидактичних вимог, яка має забезпечуватись проектом, а отже є його детермінуючим чинником; відповідні евристичні модулі творчої навчальної діяльності. Висновки: застосування зазначених механізмів проектування та організації творчої навчально-пізнавальної діяльності під час вивчення фізики надають можливість стверджувати, що їх результати мають ефективний вплив на формування методологічної культури старшокласників - інтегральної, системно цілісної характеристики суб'єкта навчальнопізнавальної діяльності, включаючи усі її компоненти.
|
| |